Oferte/Burse

Serviciul German de Schimb Academic (DAAD) este cea mai mare organizaţie din lume care finanţiază programele de schimb internaţional de studenţi şi cercetători. DAAD rulează anual peste 250 de programe, prin care susţine financiar mai mult de 67.000 de cercetători germani şi internaţionali din întreaga lume. Programele propuse sunt foarte variate incluzând un semestru de studii în străinătate pentru studenţi, masteranzi, doctoranzi, stagii de practică, visiting professor, visite de documentare, asistenţa în înfiinţarea de noi universităţi în străinătate. DAAD susţine activităţile internaţionale ale instituţiilor germane de învăţământ superior prin intermediul serviciilor de marketing, publicaţii, organizare de evenimente şi cursuri de instruire.


Concursul ”Destinaţie pentru tineri: Staţia Europa”

Secretariatul Platformei societăţii civile „Pentru Europa” organizează sâmbătă, pe data de 12 decembrie 2015, concursul ”Destinaţie pentru tineri: Staţia Europa”.

Evenimentul se desfășoară în cadrul proiectului „Patforma societăţii civile „Pentru Europa”: consolidarea comunicării interne şi externe”, parte a campaniei „Europa pentru tine”, finanţată de USAID şi FHI360.

Scopul concursului este de a încuraja tinerii din Republica Moldova să studieze și să cunoască mai multe despre cultura, civilizația și valorile europene. La concurs sunt îndemnați să participe tineri cu vârste cuprinse între 14-17 ani, care posedă cunoștințe în domeniul tematicilor europene (politică, geografie, cultură, lingvistică etc.) și sunt dornici să și le împărtășească semenilor. Data limită de înscriere în concurs este 30 noiembrie 2015.

Concursul se va desfășura în trei etape 
pe parcursul unei singure zile.

Primele două etape presupun testarea cunoștințelor europene, iar cea de-a treia etapă - prezentarea unei pledoarii în fața juriului în care participantul trebuie să abordeze unul din următoarele subiecte:

  1. Dacă aş fi preşedintele Parlamentului European ce aş face pentru Uniunea Europeană, în general, şi pentru Moldova, în particular.
  2. Dacă aş fi Comisar European pentru Energetică ce aş face pentru a asigura securitatea energetică a UE și a Republicii Moldova.
  3. Dacă aş fi Comisar pentru Extindere, pentru ce politică de extindere a UE aş pleda.
  4. Ce aş face dacă aş fi eurodeputat din partea Republicii Moldova.
  5. Dacă aş fi Comisar European pe probleme privind drepturile omului pe ce aspecte aș pune accentul pentru a îmbunătăți situația drepturilor omului în lume.
  •  Pledoaria va fi prezentată verbal;
  • Aceasta nu trebuie să depășească durata de 3 min;
  • Pledantul nu se va folosi de notițe în cadrul prezentării;
  • Varianta scrisă a pledoariei va fi prezentată juriului.

 Tinerii vor avea posibilitatea să concureze pentru a obține unul din cele trei premii de valoare.

   I. Tabletă 10.1"
   II. Phabletă/Tabletă 8"
   III. Tabletă 8"

Detalii suplimentare despre concurs pot fi obținute la telefonul 022-24-17-71 sau pe adresa  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Pentru a consulta Regulamentul Concursului accesați:

http://infoeuropa.md/comunicare/concursul-destinatie-pentru-tineri-statia-europa

http://www.civic.md/concursuri/30415-concursul-destinatie-pentru-tineri-statia-europa.html#sthash.HjfFiLt8.dpuf

 


Stagii

Studentie.md caută stagiari!

Studentie.md (revista online pentru tineri) invită tinerii pasionați de jurnalism să aplice la un curs de stagiu, cu ulterioara angajare.

Dacă îţi place să scrii, să observi, să dezbaţi, să adresezi  întrebări (incomode pe alocuri) să-ţi exprimi opinia referitor la un subiect ce te interesează, să faci poze, să-ţi promovezi cu spor postările pe reţelele de socializare.....atunci TE AŞTEPTĂM CU MARE DRAG!

Ce obţii din asta?

  • valoare adaugată la CV
  • şansa de a te pune în valoare, în cazul în care jurnalismul îşi face din ochi pentru viitor
  • cunoştinţe despre ce înseamnă jurnalismul şi cum te faci auzit prin intermediul mass-mediei
  • cunoştinţe despre genurile presei şi media din Moldova
  • şansa de a colabora cu studentie.md pe viitor

Dosarul e simplu:

  • CV
  • Scrisoare de motivare
  • Vreun text cu pretenție de articol
  • DORINȚĂ!

Încercarea vină n-are! Aplică!

Cum ne găsești:

Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

068145302

022 402-837

http://www.civic.md/stagii/30205-studentie-md-cauta-stagiari.html#sthash.gy5Xz8rf.dpuf


Centrul de Informaţii Universitare anunţă concursul Burse de Merit 2015 – pentru cei mai buni studenţi ai ţării, ediţia a XX-a jubiliară, organizat sub egida Consiliului Rectorilor din Republica Moldova (CRRM), cu suportul financiar al BC Moldova Agroindbank SA şi al companiei Orange Moldova.

Programul oferă în bază de concurs 50 de burse a cîte 12000 MDL, după cum urmează:

pînă la 35 de burse – pentru studenţii de la ultimul an de studii (ciclul Licenţă);

pînă la 15 burse – pentru studenţii masteranzi de la primul an de studii (ciclul Masterat).

Criterii de eligibilitate pentru aplicanţi:

Pentru participarea în concurs candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:

să fie cetăţeni şi rezidenţi ai Republicii Moldova, cu vîrsta limită de pînă la 30 ani inclusiv;

să fie studenţi înmatriculaţi în ultimul an de studii, cu frecvenţă la zi, ciclul Licenţă – anul absolvirii 2016, în una din instituţiile de învăţămînt superior din RM (excepţie: filialele universităţilor străine cu sediul pe teritoriul RM);

sau, să fie studenţi înmatriculaţi în primul an de studii, cu frecvenţă la zi, ciclul Masterat (care şi-au continuat studiile de Masterat imediat după absolvirea ciclului Licenţă), în una din instituţiile de învăţămînt superior din RM (excepţie: filialele universităţilor străine cu sediul pe teritoriul RM);

sau, să fie studenţi care urmează programe de studii integrate (Licenţă şi Masterat), cu frecvenţă la zi, în una din următoarele instituţii universitare din RM:

Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „N. Testemiţanu”, Facultatea Medicină şi Facultatea Sănătate Publică – eligibili fiind studenţii de la anii de studii V şi VI; Facultatea Farmacie şi Facultatea Stomatologie – eligibili fiind studenţii de la anii de studii IV şi V;

Universitatea Agrară de Stat, Facultatea Medicină Veterinară – eligibili fiind studenţii de la anii V şi VI;

Universitatea Tehnică, Facultatea Urbanism şi Arhitectură, Specialitatea Arhitectură – eligibili fiind studenţii de la anii de studii IV şi V;

Universitatea Slavonă, Faculatea Economie, Specialitatea Arhitectură – eligibili fiind studenţii de la anii de studii IV şi V.

      5.  să facă dovada unei reuşite academice, avînd media notelor pentru toţi anii de studii nu mai mică de 9 – domeniile           ştiinţelor social-umaniste, 8,5 – domeniile ştiinţelor exacte, tehnice şi medico-biologice şi 8 – în cazul studenţilor cu               dizabilităţi şi/sau orfani.

      6. să demonstreze participarea în activităţi curriculare şi extracurriculare (cerinţă obligatorie).

Nu sunt eligibili programului Burse de Merit 2015: studenţii, care au beneficiat/ beneficiază de burse în cadrul altor concursuri, anunţate în anul calendaristic 2015; studenţii, care au absolvit un ciclu Licenţă şi/sau Masterat şi, la moment, urmează o a doua Licenţă sau un al doilea Master; studenţii înmatriculaţi la USMF, care urmează rezidenţiatul şi secundariatul clinic; studenţii, care au beneficiat de Burse de Merit în ediţia 2014 a concursului.

Pentru a participa în concurs, candidaţii trebuie să prezinte un dosar de aplicare. Lista documentelor necesare este indicată în formularul de aplicare pentru concurs, care poate fi solicitat de la sediul Centrului de Informaţii Universitare sau descărcat de pe site-ul www.eac.md. Formularul este disponibil în limbile română şi rusă.

Dosarele de aplicare pentru concurs se vor depune personal sau vor fi transmise prin poştă ordinară la sediul Centrului de Informaţii Universitaredinmun. Chişinău,str. Al. Puşkin 16, tel/fax: (022) 221167, 221172, 068220072,  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza www.eac.md

Data limită de prezentare a dosarelor este 16 decembrie 2015, ora 17:00.

Dosarele incomplete sau prezentate după termenul limită nu vor fi examinate. Dosarele nu se restituie. Rezultatele concursului sunt definitive şi nu pot fi supuse contestării.

ATENŢIE!!! Concursul constă din 2 etape de selecţie a candidaţilor, în baza dosarelor depuse, care vor fi examinate de către Consiliul de Experţi Independenţi şi a unui test de cultură generală (test grilă). Doar candidaţii selectaţi în urma evaluării dosarelor vor fi invitaţi pentru susţinerea testului.

Sponsori: BC Moldova Agroindbank SA şi compania Orange Moldova.

Parteneri:  Asociaţia Naţională a Tinerilor Istorici din RM, Agenţia de publicitate Kim Art.

Parteneri media: Revista Săptămîna, Cotidianul Timpul, Ziarul de Gardă şi Agenţia de presă IPN.


Programul de Burse Visegrad

Fondul Internațional Visegrad oferă burse pentru studii de masterat și doctorat în Cehia, Ungaria, Polonia sau Slovacia, pentru tinerii din Moldova.

Bursa îți oferă oportunitatea de a alege:

1. orice domeniu de studiu

2. limba de studiu

3. program de masterat sau program de doctorat

4. durata studiilor (de la 1 la 4 semestre, în dependență de program)

5. puteți alege o universitate gazdă

Sprijin financiar:

Se va acorda:

1. 2300 EUR pentru un semestru + 1500 EUR pentru universitatea gazdă,

2. va mai fi o altă posibilitate pentru a aplica pentru un grant de călătorii

Termenul limită pentru aplicare: 31 ianuarie
Pentru mai multe informații acesați: http://visegradfund.org/scholarships/visegrad-scholarship-program-eap/


Școala Internațională de Vară Seggau a Universității Graz

3 –  17 Iulie, 2016 Seggau Castle | Leibnitz | Austria

Școala Internațională de Vară Seggau a Universității Graz este destinată studenților inteligenți și bine motivați, care doresc să-și aprofundeze cunoștințele pe plan internațional prin studiul și discutarea  evoluției și provocărilor globale prin prizma diverselor aspecte: individuale, sociale, politice, religioase, culturale, literare, economice, regionale și al identităților naționale.

Costul total se estimează la 1300 €.  

Sunt disponibile și diverse scheme de Burse pentru aplicanți.

Termenul limită de aplicare 29 Februarie 2016.

Contact + info:  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ;  international.uni-graz.at/en/gusegg/


Agenția Universitară a Francofoniei lansează un apel prin care susține publicațiile științifice francofone. Astfel, AUF oferă o subvenție editorului pentru publicarea unei lucrări originale, care poate fi o monografie, o lucrare colectivă sau un număr special de revistă. Pentru mai multe detalii accesați: https://www.auf.org/appels-offre/appel-doffres-2016-pour-le-soutien-aux-publication/

International Fair MASTER AND MORE Celebrates Fair Premiere in Prague

The leading Masters fair series within the German-speaking region has taken its popular fair concept to the Czech Republic for the first time.
The event in Prague on October 30th was well received, as 800 visitors took the opportunity to find out about Masters programmes through direct conversations with university representatives and by drawing on the many resources available as part of the wider conference programme offered at the fairs.

A Tried and Tested Concept: Exhibition + Conference Programme + Well-Prepared Visitors

After being tried and tested in Germany and Austria for several years, the trusted fair concept – comprising interesting exhibitors as well as a comprehensive conference programme – was now successfully implemented in the Czech Republic.

The key to the fair’s repeated success is due to the first class preparation of visitors prior to attending the fair and during the fair.

This is an aspect that the fair organisers, border concepts GmbH, place particular value on.
In addition to a bespoke fair magazine, tailored to each visitor’s individual interests, fair visitors had the opportunity to use a smart phone app to find suitable Masters programmes and locate the respective exhibitors at the fair easily.

Exhibitors really appreciated the efficiency of the MASTER AND MORE fairs in Prague, especially as a new, easy-to-use lead collection system has been implemented this year.

The system helps exhibitors to collect the contact details of visitors at their booths, so they can optimally maintain contact with prospective students after the fair.
Chiara Mambretti, representing Politecnico di Milano concluded: "It was our first time in Prague and we are very satisfied with the event.
I met a good number of students with good English and excellent level of education.
I hope they will be interested in applying and studying at Politecnico di Milano!"

MASTER AND MORE fair series in fall/winter 2015/16 and April 2016

The MASTER AND MORE fair series will continue in Austria and Germany:

  • 10th November | Vienna
  • 13th November | Cologne
  • 20th November | Stuttgart
  • 27th November | Hamburg
  • 01st December | Berlin
  • 05th December | Frankfurt
  • 08th December | Hanover
  • 15th January | Munich
  • 19th January | Leipzig
  • 23rd January | Muenster

The fair series 2015/2016 will be concluded with a MASTER AND MORE fair in Duesseldorf on April 29th.

Contact Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza or call +49 2562 9938 205 for more information.


Studii oferite de Universitatea Americană din Bulgaria!

Consiliile Americane pentru Învățământ Internațional din Moldova anunță o nouă oportunitate de studii universitare peste hotare începând cu toamna 2016, după modelul american al ”artelor liberale”. Universitatea Americană din Bulgaria oferă educație de cea mai înaltă clasă, în Europa, după model american, combinând ce este mai bun din cele două lumi. Diplomă recunoscută global, predare în engleză, cadre didactice internaționale, studenți din peste 35 de țări și excelență academică sunt câteva dintre punctele forte ale AUBG. Documentele necesare vor fi aduse la Consiliile Americane pentru Învăţământ Internaţional din Moldova, str. Mihail Kogălniceanu, 81, or. Chişinău până pe 31 decembrie 2015.

Completarea aplicației pentru bursa se va face online până pe 31 decembrie.

Până pe 23 februarie:

- Rezultat TOEFL/IELTS/Cambridge ESOL;

- Testul TOEFL este oferit GRATUIT de AUBG în Chișinău pe data de 24 ianuarie 2016

- 2 scrisori de recomandare (limbile engleză/ bulgară sau rusă);

- Notele din anii de liceu (limbile engleză/bulgară sau rusă);

- Un eseu (pe site găsiți tematica);

- Portofoliu (copii ale diplomelor, cu explicația pe verso în engleză);

- Aplicarea pentru ajutor financiar și bursă;

Pentru turul virtual al universității sau pentru mai multă informaţie accesați: http://aubg.edu/search?q=tour

 

Pentru detalii și informații, contactaţi Consiliile Americane pentru Învăţământ Internaţional din Moldova pe adresa de e-mail:  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza


Program de burse la Academia Diplomatică din Azerbaijan

Academia Diplomatică din Azerbaijan (ADA) oferă program de burse studenților internaționali!

Academia Diplomatică din Azerbaijan (ADA), oferă un program de burse pentru studii superioare de licență și masterat, pentru anul academic 2016-2017, la următoarele specialități:

- Relații internaționale;

- Business și administrare;

- Managementul relațiilor sociale;

- Inginerie și științe computerizate.

Informații suplimentare pot fi găsite accesînd pagina web www.ada.edu.az, de asemenea, candidații interesați sunt încurajați să solicite informații adiționale la adresa de e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

 

University Admissions in Sweden


Bursa IMAS

Institutul de Marketing Analiză și Sodaje (IMAS) oferă oportunitatea studenţilor de a participa la un program de internship (stagiu profesional) în cadrul companiei noastre. Pentru a fi eligibili, candidaţii trebuie să fie studenţi în anul II, III sau Master, să cunoască limbile română și rusă, să fie deschiși pentru oportunități profesionale.

Programul se va derula pe durata a 6-12 luni (funcţie de gradul de implicare, performanţa candidatului), în regim part-time (5 zile pe săptămînă, 3-4 ore pe zi). Candidatul selectat va participa la toate activităţile şi etapele de cercetare, va dobîndi abilităţi tehnico-metodologice, iar la final există posibilitatea angajării în regim full-time.
IMAS oferă o bursă în valoare de 12.000 lei pentru întreaga perioadă a programului de internship.

Candidaţii interesaţi de programul nostru sunt rugaţi să trimită un CV şi o Scrisoare de Intenţie la adresa  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza cu menţiunea ”Bursa IMAS” (la subiectul mesajului), pînă la data de 21 septembrie 2015, ora 12:00. Candidaţii selectaţi vor fi invitaţi la un interviu.


Call for Applications - CEU Master's and Doctoral Scholarships 2015 - 2016!

Central European University is pleased to announce its Call for Applications for the academic year 2015-2016!

Central European University was founded in 1991 with the explicit aim of helping the process of transition from dictatorship to democracy in the countries of Central and Eastern Europe, and Central Asia. While the university remains committed to its original aims of nurturing respect for diverse cultures and opinions, human rights, and of promoting the values of the Open Society, we now cast our web wider to include other parts of the world in our social mission.

CEU is dedicated to providing personal attention for every student. In addition to the highest academic standards, the university is further committed to a student-centered, in-depth learning experience placing personal growth and intellectual development high on its agenda. CEU’s student to faculty ratio is 7:1.CEU is accredited in the United States and Hungary.

Applying to CEU

To apply, please use CEU’s on-line application form. Instructions can be found at:

For more information, please contact:

Educational Advising Center
16 A. Puskin str.
Chisinau, MD 2012
tel: (00373 22) 221167, 221172
cell: (00373) 68 22 00 72
http://www.eac.md

Master în Demografie și Economia Populației

Academia de Studii Economice din Moldova (ASEM), Catedra Gândire Economică, Demografie și Geoeconomie, în parteneriat cu Universitatea Charles din Praga, Facultatea de Stiințe și Departamentul de Demografie și Geodemografie, Cehia, anunță un nou program de Master în Demografie și Economia Populației (doi ani) pentru admiterea 2015.

Programul de Masterat va oferi studii avansate pentru cei interesaţi exclusiv în Demografie și Economia Populației și este susținut de Agenția Cehă pentru Dezvoltare (CzDA), în cadrul proiectului de cooperare și dezvoltare a Republicii Cehe "Suport pentru dezvoltarea statisticii populației și demografiei în Moldova "(POSTDEMO – Statistica Populației și Demografică în Moldova).

Programul de Master presupune cursuri, exerciţii, seminare și instruiri practice completate prin lucrări de curs, examene și alte cerințe. Printre cursurile studiate vor fi: "Demografie", "Analiza Demografică", "Migrația Populației", "Demografia Familiei", ”Politici Economice și Demografice”, "Proiecții și Prognoze Demografice", "Populația și dezvoltarea durabilă " etc.

Cursurile și sesiunile de lucru vor fi predate de către profesori de la  ASEM, Universitatea Charles din Praga și distinși experți invitați de la Academia de Științe / Centrul de Studii Demografice, precum și de la instituțiile UE și agențiile ONU (o serie de prelegeri vor fi în limba engleză).

Studenții înscriși la Programul de Master în Demografie și Economia Populației vor beneficia de instruire în săli moderne și bine echipate cu tehnologii informaționale avansate și software, de asemenea, vor avea acces la manuale, monografii, reviste, cursuri și alte materiale educaționale disponibile de la Biblioteca Universității Charles din Praga, Facultatea de Științe.

Programul de Master în Demografie și Economia Populației presupune, de asemenea, mobilitate academică (program de schimb), participarea reciprocă în programele și proiectele de cercetare, precum și de cooperare științifică și academică cu Universitatea Charles din Praga, Facultatea de Științe. Cu sprijinul UE (programul Erasmus+), vor fi furnizate burse-pilot de către CzDA în cadrul proiectului POSTDEMO acordate studenților programului de master în funcție de participarea la studii și rezultatele la examenele de admitere. Aceste alocații vor fi disponibile din noiembrie 2015.

Cerințe de admitere:

Toți candidații trebuie să fie disponibili pentru studii la zi - cursurile de masterat nu vor fi organizate în orele de seară.

Aplicanții trebuie să demonstreze cunoștințe suficiente (competențe de lucru) la limba engleză.

Persoanele interesate sunt invitate să aplice în perioada 20 iulie - 29 august 2015.

Dosarul de înregistrare trebuie să conțină:

• Aplicația / Formularul de înregistrare

• Originalul diplomei de licență și copia

• Copia buletinului de identitate

• Certificat de sănătate (f.286)

• Trei fotografii recente (imagine facială), 3x4 cm

Admiterea la studii se va efectua în baza Regulamentului de organizare și desfășurare a admiterii în ASEM, ciclul II, masterat (detalii pe www.ase.md).

Unde de aplicat:

ASEM, blocul F, biroul 206, str. Bănulescu Bodoni 61, Chișinău, MD-2005.

Informații suplimentare:

Catedra Gândire Economică, Demografie și Geoeconomie,

ASEM, Blocul B, etaj 7, birou 708

Tel: 022 402815; 022 402835; E-mail:  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza


Government scholarships, Czech Republic

General information on the scholarship programme:

The Government of the Czech Republic offers scholarships within the framework of its Foreign Development Assistance in support of the study of foreign nationals from developing countries at public institutions of higher education in the Czech Republic.

These so called Government Scholarships are designed to cover the standard length of study:

1) in Bachelor/Master/Doctoral study programmes plus one-year preparatory course of the Czech language(which is combined with other field-specific training). Government scholarships of this category are awarded to graduates from upper secondary schools, or Bachelor's/Master's degree courses, as applicable, who can enrol only in study programmes in which instruction is given in the Czech language. Depending on the subject area, applicants are normally required to sit entrance examinations at the higher education institution concerned. Successful passing of entrance examinations constitutes a precondition for the scholarship award;

or

2) in follow-up Master study programmes or Doctoral study programmes. Government scholarships of this category are awarded to graduates of Bachelor or Master study programmes, respectively, who enrol in study programmes with instruction in the English language.

The scholarships are intented solely to promote the studies of adults who are foreign nationals from developing third countries in need. Neither a citizen of the Czech Republic, nor a citizen of a member state of the European Union, nor any other foreign national with a permit to permanent residence on the territory of the Czech Republic may therefore be granted this type of scholarship. Furthermore, the scholarships may not be granted to persons under 18 years of age. (The applicants have to turn 18 as of 1 September of the year when they commence studies in the Czech Republic at the latest.)

A limited number of scholarships is offered also to applicants from selected developing countries through the UNESCO. Each applicant is obliged to fill out an electronic application form available at:http://registr.dzs.cz/registr.nsf/unesco.

Prospective applicants are advised to address their inquiries concerning, among others, their eligibility and closing date for applications to the Czech Embassies in their countries.

Detailed information on the terms and conditions of scholarship awards is provided in the binding "Guidelines for Granting Scholarships of the Government of the Czech Republic", issued in CzechEnglish, Spanish, French and Russian (click below to download in the PDF format):

Deadline: 30 September

Details: http://www.msmt.cz/eu-and-international-affairs/government-scholarships-developing-countries?lang=2


Academy Robert Bosch Fellowships Open!

The Queen Elizabeth II Academy for Leadership in International Affairs is pleased to invite applications for two Academy Robert Bosch Fellowships, each for a nine-month period.

The Academy Robert Bosch Fellowships provide an opportunity for the next generation of leaders and opinion-formers from Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia, Moldova, Russia and Ukraine to advance their knowledge of post-Soviet politics, develop research skills, contribute to Chatham House research and build links with policy and academic communities in the UK, Germany and the EU more broadly.

One fellowship will run from February 2016 to November 2016, and the other from September 2016 to May 2017. Fellows will be based within the Institute’s Russia and Eurasia Programme. In addition, the Academy, also based at Chatham House, aims to nurture broader skills, knowledge and networks that analysts will need in their continuing career.

There are three elements to the fellowships: a) a personal research project; b) integration into wider Chatham House work, especially in the Russia and Eurasia Programme; and c) leadership and skills training seminars.

Chatham House will provide a monthly stipend in pounds sterling (GBP) to the value of approximately €3,000 for Academy Robert Bosch fellows for the duration of the fellowship.

Deadline for applications is Wednesday 30 September 2015.

 

Contact
Anne Giles
Academy Officer
+ 44 (0) 20 7389 3272
Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

 

For more information, please visit the link below.

http://www.chathamhouse.org/academy/fellowships/robert-bosch?dm_t=0,0,0,0,0


Call for applications: The Swedish Institute Summer Academy for Young Professionals (SAYP) 2015


Study or Research in the USA!


Program de burse Visegrad


Studenții pot câștiga o bursă de studii în valoare de până la 25.000 de euro în Olanda


Programul de Burse Kirkland 2015 - 2016


Program de burse de cercetare UNESCO/Keizo OBUCHI

În cadrul Programului de burse de cercetare UNESCO/Keizo OBUCHI pentru consolidarea capacităților instituționale și a celor umane, Guvernul japonez finanțează 20 de burse pentru tinerii cercetători din țările în curs de dezvoltare. Programul, care se află deja la cea de-a 14

ediție, susține lucrările de cercetare post –universitară, în următoarele domenii:

1. Mediu (cu accente pe științele apei);

2. Dialog intercultural;

3. Tehnologii ale informației și comunicării;

4. Soluționarea pașnică a conflictelor.

Criterii de eligibilitate:

- Candidații care încă nu au atins vârsta de 40 de ani, se pot înscrie la Comisia Națională UNESCO din țara sa.

- Fiecare țară poate nominaliza maximum doi candidați. Dosarele urmează să fie depuse la Comisia Națională UNESCO din țara de rezidență a fiecăruia dintre candidați. Aceeași comisie va face și selecția dosarelor.

Data limită – 26 decembrie 2014.

Informații suplimentare despre program puteți afla accesând: http://www.unesco.org/new/en/fellowships/programmes/unescokeizo-obuchi-japan-young-researchers-fellowships-programme-unescokeizo-obuchi-research-fellowships-programme/


Oportunități de studii în Suedia! Burse acordate de către Institutul Suedez

Institutul Suedez, în cadrul inițiativei Cooperare în Regiunea Mării Baltice, anunță apel deschis de burse, pentru anul academic 2015-2016, în cadrul Programului SI Visby. Programul oferă atât studii de Doctorat, Masterat, cât și stagii de cercetare.

Bursele oferă doctoranzilor și cercetătorilor postdoctoranzi oportunitatea excelentă de a efectua cercetări în universități din Suedia în cadrul tuturor disciplinelor academice, conform următorilor termeni:

Doctoranzii - până la 12 luni

Cercetătorii postdoctoranzi - 6, 9 sau 12 luni

Cercetătorii seniori - până la 6 luni

Bursele sunt în valoare de 15,000 SEK pe lună pentru doctoranzi și 18,000 SEK pe lună pentru cercetătorii postdoctoranzi, cercetătorii seniori.

Termenul limită de aplicare: 15 ianuarie cel mai târziu.

Absolvenții instituțiilor de învățământ superior sunt încurajați să aplice pentru o bursă a Institutului Suedez pentru studii de un an (60 credite) sau doi ani (120 credite) la programele de masterat care încep în Semestrul de Toamnă 2015. Deținătorii de bursă de un an pot aplica pentru o extindere a bursei pentru continuarea perioadei de internship în Suedia fără plată (până la 5 luni).

Bursa acoperă atât taxa pentru studii, cât și costurile de trai în valoare de 9,000 SEK pe lună.

Procesul de aplicare este următorul:

1. Aplicarea pentru programele de studiu eligibile prin serviciul național de aplicare online la www.universityadmissions.se până la 15 ianuarie 2015 cel târziu.

2. Aplicarea pentru Bursa Institutului Suedez prin www.studyinsweden.se în perioada 2-13 februarie 2015.

Pentru mai multe informații cu privire la criteriile de eligibilitate, cerințe și instrucțiuni referitoare la procedura de aplicare, vizitați următoarea pagină de web: https://studyinsweden.se/how-to-apply/phd-level-how-to-apply/


Fundația Internațională Visegrad prezintă oportunități de burse pentru doritorii de a studia la universități de stat sau private acreditate din statele membre ale Grupului Visegrad (Republica Cehă, Ungaria, Republica Polonă sau Republica Slovacă).

Menționăm că candidații aleși vor beneficia de o bursă în cuantum de 2300 euro/semestru.

Pentru informații adiționale referitoare la cerințele de eligibilitate, modalitatea de aplicare, documentele ce urmează a fi depuse, procedura și termenul de examinare a aplicațiilor, condițiile primirii burselor, accesați următoarea adresă web: http://visegradfund.org/scholarships/instructions/#rules

Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este 31 ianuarie 2015, ora 12.00. Rezultatele vor fi făcute publice la mijlocul lunii mai.


DAAD Scholarships for University Summer Courses/DAAD Stipendien für Hochschulsommerkurse and deutschen Universitäten


Fundația ERSTE anunță deschiderea perioadei de aplicații la Bursa pentru Cercetare Socială, ediția 2014 - 2016


International Parliamentary Scholarships, Germany


Voluntariat în Polonia


Ofertă de burse în Bulgaria pentru cetăţenii Republicii Moldova


Research Fellowship Programme for OSCE countries in Copenhagen or Vienna


Guvernul Ungariei, în colaborare cu Institutul Balassi oferă cetățenilor Republicii Moldova posibilitatea de a participa la programul de burse pentru anul 2014/2015. Bursele sunt oferite în baza Programului de colaborare în domeniul educației și științei între Ministerul Educației al Republicii Moldova și Ministerul Resurselor Umane al Ungariei, semnat la 27 februarie 2014, la Budapesta.
Mai multa informatie...


Scholarshıp opportunıtıes ın Sweden


Carl Friedrich Goerdeler Kolleg for Good Governance 2014 / 2015


Burse de studiu pentru absolvenţii tuturor disciplinelor


10 burse de studii in Cehia


Burse Chevening pentru Republica Moldova


Oferta de burse DAAD


Burse de studii în Elveția


Burse de masterat în Finlanda


Burse de cercetare doctorală și post-doctorală «Eugen IONESCU» - apel internațional la candidaturi 2013-2014


Republica Turcia oferă burse


Rotary International  Peace Fellowship


Warsaw Euro-Atlantic Summer Academy, Natolin, July 2013


The Fulbright Scholar Program


The Transparency International Summer School on Integrity, 8 – 4 July 2013, Vilnius, Lithuania


Centre of Academic Excellence. IT Challenge Internship


Стипендиальная программа им. Лэйна Киркланда


Oferta Colegiului Carl Friedrich Goerdeler pentru Buna Guvernare 2013/2014


CERERE DE PROPUNERI - EACEA/35/12.Tempus IV - Reforma învățământului superior prin cooperare universitară internațională


Ești tînăr, ambițios și ai dori să-ți faci studiile de master la o universitate germană?

Depune acum pentru unul dintre programele de burse DAAD!

Burse pentru studii de master
• Burse de studiu pentru absolvenţii tuturor disciplinelor
• Burse de studiu ERP pentru absolvenţii din domeniul economic
• Burse pentru artişti și arhitecți: burse de studiu

Burse pentru cercetători
• Burse de cercetare pentru doctoranzi şi tineri cercetători
• Stagii de cercetare pentru cadre didactice universitare sau cercetători
• Program de invitare repetată pentru foşti bursieri

Termen-limită: 15 Noiembrie 2012

Pentru detalii accesaţi:  http://studiiburse.info/
sau contactaţi:
Sophia Bellmann, Lector DAAD
Tel.: 00373-22-240749
E-Mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza


Erasmus Mundus project MID 1st Call for Application

The Erasmus Mundus consortium MID launches a Call for Applications on 18 October 2012 for exchanges starting in autumn term 2013. Grants are available at all mobility levels, undergraduate, master, doctorate, post-doctorate, academic and administrative staff, from 1 to 36 months. Opportunities are available to EU citizens to Belarus, Moldova, Ukraine, Georgia and Armenia, and for citizens of Belarus, Moldova, Ukraine, Georgia, Armenia and Azerbaijan to EU.

Important Dates of Call for Applications 2012 and Mobilities

  • Application period: 18.10.-13.12.2012, 14:00 Finnish time (GMT +2)
  • Deadline for submitting enclosures: 20.12.2012, 14:00 Finnish time (GMT +2)
  • Mobilities may start earliest in autumn 2013 (excl. masters and doctorates enrolled in degree studies at the host university)
  • Mobilities must start latest in December 2013 and finish by 31 May 2016.

Official BMU-MID website: http://www.utu.fi/sivustot/bmu-mid/


Erasmus Mundus project BMU-MID 2nd Call for Applications

2nd Call for Applications of BMU-MID is launched on 18 October 2012 for exchanges starting in autumn term 2013. Grants are available for study, research and professional visit purposes at all mobility levels. Opportunities are available to EU citizens to Belarus, Moldova and Ukraine (BMU) and for citizens of BMU countries to EU. Application deadline is 13 December 2012 at 14:00 (Finnish time, GMT +2).

Timetable for applying: Online application form opens on 18 October 2012, and applications are to be submitted by 13 December 2012 at 14:00 (Finnish time, GMT +2) at the latest. Required enclosures must be submitted by 20 December at 14:00 2012 at the latest.

Official BMU-MID website: http://www.utu.fi/sivustot/bmu-mid/


Program de Burse

Concursul „Burse de Merit” 2012

Centrul de Informaţii Universitare anunţă concursul Burse de Merit – 2012 pentru cei mai buni studenţi ai ţării, organizat sub egida Consiliului Rectorilor din Republica Moldova (CRRM), cu suportul financiar al BC Moldova Agroindbank SA şi al companiei Orange Moldova.

Programul oferă în bază de concurs 50 de burse anuale a cîte 12000 MDL, după cum urmează:

- pînă la 35 de burse – pentru studenţii de la ultimul an de studii (ciclul licenţă);

- pînă la 15 burse – pentru studenţii masteranzi de la primul an de studii (ciclul masterat).

Criterii de eligibilitate pentru aplicanţi:

La concurs pot participa studenţi, cetăţeni şi rezidenţi ai RM, cu vîrsta limită de 30 ani, de la ultimul an de studii (cu frecvenţă la zi, ciclul licenţă – anul absolvirii 2013), inclusiv studenţii – masteranzi, de la primul an de studii (cu frecvenţă la zi, care şi-au continuat studiile de masterat imediat după absolvirea ciclului licenţă), de la toate specialităţile, care îşi fac studiile la una din instituţiile de învăţămînt universitar din RM, avînd media notelor pentru toţi anii de studii nu mai mică de 9 – domeniile ştiinţelor social-umaniste, 8,5 – domeniile ştiinţelor exacte, tehnice şi medico-biologice şi 8 – în cazul studenţilor cu dizabilităţi şi/sau orfani.

Nu sunt eligibili programului de Burse de Merit – 2012:

- studenţii, care au beneficiat/ beneficiază de alte burse, pentru anul calendaristic 2012, decît cele oferite de către instituţiile de învăţămînt universitar;

- studenţii, care au beneficiat de burse de merit în ediţia 2011 a concursului.

Participanţii la concurs vor prezenta într-un plic transparent (folie), formatul A4, formularul de înscriere la program (formularul poate fi ridicat la sediul Centrului de Informaţii Universitare (CIU) sau accesat de pe pagina www.eac.md), declaraţia pe proprie răspundere (declaraţia va fi completată la sediul CIU), inclusiv următoarele acte obligatorii:

- Curriculum Vitae;

- Certificat sau adeverinţă – care confirmă înmatricularea în ultimul an de studii (cu frecvenţă la zi, cu referinţă la studenţi) şi, în primul an de studii (cu frecvenţă la zi, cu referinţă la studenţi masteranzi);

- Certificat academic – se prezintă de către studenţii de la ultimul an de studii. Certificatul trebuie să fie vizat de către decanatul facultăţii, cu indicarea notei medii pentru fiecare semestru, pentru toţi anii de studii compleţi şi nota medie generală pentru întreaga perioadă de studii;

- Diploma de licenţă, inclusiv suplimentul la diplomă – se prezintă de către studenţii masteranzi în original şi copii xerox de pe acestea;

- O scrisoare de recomandare din partea unui cadru didactic care cunoaşte activitatea studentului. Scrisoarea trebuie să fie semnată şi autentificată de către serviciul personal/ decanat/ catedra facultăţii din cadrul universităţii;

- Diplome/certificate – ce confirmă participarea la conferinţe şi seminare ştiinţifice, concursuri sau olimpiade studenţeşti sau, desfăşurarea activităţii de voluntariat etc. Se prezintă în original şi copii xerox de pe acestea, pentru perioada ultimilor doi ani de studii compleţi;

- Lista publicaţiilor, articolelor şi lucrărilor ştiinţifice – pentru ultimii doi ani de studii compleţi, cu datele bibliografice complete. Publicarea articolelor va fi confirmată prin copii xerox a primei pagini de articol, a copertei şi cuprinsului tipăriturii care a înserat materialul participantului;

- Un plic (format A4) timbrat, cu indicarea adresei de domiciliu a candidatului;

- Copie xerox de pe buletinul de identitate inclusiv de pe fişa de însoţire a candidatului;

- În cazul studenţilor cu dezabilități/orfani se vor anexa acte doveditoare, eliberate de către instanţele împuternicite.

Dosarele complete vor fi depuse la sediul Centrului de Informaţii Universitare din str. Puşkin 16, tel: (022) 221167, 221172, http://eac.md/. Data limită de prezentare a dosarelor este 20 noiembrie 2012, ora 17:00.

Dosarele incomplete sau prezentate după termenul limită nu vor fi examinate. Dosarele nu se restituie.

Rezultatele concursului sunt definitive şi nu pot fi supuse contestării. Rezultatele concursului vor fi cunoscute la data de 12 decembrie 2012.

ATENŢIE!!! Concursul constă din 2 etape de selecţie a candidaţilor, în baza dosarelor depuse, care vor fi examinate de către Consiliul de Experţi independenţi şi Consiliul Donatorilor şi interviul într-o limbă străină. Doar candidaţii selectaţi în urmă evaluării dosarelor, vor fi invitaţi pentru interviu.

Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA şi compania Orange Moldova

Parteneri media: Revista „Săptămîna”, Cotidianul „Timpul”, Agenţia de publicitate Info-Prim Neo

Parteneri: Agenţia de publicitate „Kim Art”, Asociaţia Naţională a Tinerilor Istorici din RM


Call for Proposal: World Fellowships

CALL TITLE: MARIE CURIE INTERNATIONAL INCOMING FELLOWSHIPS (IIF)

  • Call identifier: FP7-PEOPLE-2013-IIF
  • Date of publication:14 March 2013
  • Deadline: 14 August 2013 at 17.00.00, Brussels local time
  • Topics called:

ACTION

Funding Schemes

Marie Curie International Incoming Fellowships

Support for training and career development of researchers

Additional eligibility criteria

- Eligible researchers: Researchers shall be experienced researchers at the relevant deadline for submission of proposals. It is however expected that the researchers will typically have a more senior profile in terms of experience. This will be evaluated under the 'Researcher1 evaluation criterion.

- Rules  of mobility   and  nationality  applicable  to   eligible  researchers:

Applicants can be of any nationality. They shall demonstrate mobility from an other third country to a Member State or associated country, and shall comply with the rule for mobility with respect to the 'host organisation' at the deadline for submission of proposals. The benefit of the proposed mobility will also be assessed during evaluation in terms of benefit for the ERA.

- The application is made jointly by a researcher and a host organisation, as well as, where applicable, a return host organisation. Applicant host organisations shall be active in research. For the incoming phase, the host organisation shall be located in a Member State or associated country. For a possible return phase, the return host organisation shall be located in an International Cooperation Partner Country (ICPC).

- Projects shall be  for a period of between  12  and 24 months (full-time equivalent). Where relevant, the return phase will be for an additional 12 months,

- For further details concerning these conditions you shall refer to the core text of the work programme,

More information on the page


Call for Proposal: World Fellowships

CALL TITLE: MARIE CURIE INTERNATIONAL OUTGOING FELLOWSHIPS FOR CAREER DEVELOPMENT (IOF)

  • Call identifier: FP7-PEOPLE-2013-IOF
  • Date of publication: 14 March 2013
  • Deadline: 14 August 2013 at 17.00.00, Brussels local time
  • Topics called:

ACTION

Funding Schemes

Marie Curie International Outgoing Fellowships for Career Development

Support for training and career development of researchers

Additional eligibility criteria:

- Eligible researchers: The action addresses experienced researchers who are at a stage of their career when they can benefit from a life-long training and career development measure. This includes researchers with a more senior profile in terms of experience.  Researchers  shall be experienced researchers at therelevant deadline for submission of proposals.

- Rules   of  mobility   and   nationality   applicable  to   eligible   researchers:

- Researchers shall be considered eligible under this action if they are nationals of a Member State or associated country. However researchers from other third countries who have been residing and carrying out their main activity in Member States or associated countries for at least the 5 years prior to the submission deadline are also eligible for this action. For the outgoing phase, applicants shall demonstrate mobility from a Member State or associated country to an other third country, and shall comply with the rule for mobility at the deadline for submission of proposals.

-  The application is made jointly by a researcher and a return host organisation. The outgoing host organisation shall be located in an other third country and the return host organisation in a Member State or associated country.

- Projects shall be between 24 and 36 months full-time equivalent in total, of which the final 12 months shall be a mandatory reintegration phase to the return host organisation.
- For further details concerning these conditions you shall refer to the core text of the work programme.

More information on the page


Call for Proposal: Life-Long Training and Career Development

CALL TITLE: MARIE CURIE CAREER INTEGRATION GRANTS (CIG)

  • Call identifier: FP7-PEOPLE~2013~CIG
  • Date of publication: 18 October 2012^
  • Deadline: 07 March 2013 and 18 September 2013, at 17.00.00, Brussels local time27.
  • Topics called:

ACTION

Funding Schemes

Marie Curie Career Integration Grants (CIG)

Support for training and career development of researchers

Additional eligibility criteria

-   Eligible researchers: this action addresses researchers of any nationality who, at  the   relevant  deadline  for submission  of proposals, correspond  to  the definition of experienced researchers* and who comply with the mobility rule.

A researcher who has benefited or is benefiting from a reintegration or career integration grant (including IRG and ERG grants under both FP6 and FP7) is ineligible for funding under this call.

- The application is made jointly by a researcher and a host organisation.

-  Applicant host organisations shall be active in research and located in a Member State or an associated country.

- Projects shall be for a period of up to 48 months (full-time equivalent).

- For further details concerning these conditions you shall refer to the core text of the work programme.

More information on the page


Call for Proposal: Life-Long Training and Career Development

CALL TITLE: MARIE CURIE INTRA-EUROPE AN FELLOWSHIPS FOR CAREER DEVELOPMENT (IEF)

  • Call identifier: FP7-PEOPLE-2013-IEF
  • Date of publication: 14 March 2013
  • Deadline: 14 August 2013 at 17.00.00, Brussels local time

Topics called:

ACTION

Funding Schemes

Marie Curie Intra-European Fellowships for Career Development

Support for training and career development of researches

Additional eligibility criteria

- Eligible researchers: The action addresses experienced researchers who are at a stage of their career when they can benefit from a life-long training and career development measure. This includes researchers with a more senior profile in terms of experience as well as those who wish to resume their research career after a break. Researchers shall be experienced researchers at the relevant deadline for submission of proposals.

- Rules   of mobility   and   nationality   applicable  to   eligible   researchers:

Applicants can be of any nationality. They shall demonstrate mobility from a Member State or an associated country to another Member State or associated country, and shall comply with the rule for mobility at the deadline for submission of proposals. As an exception, for the 'career restart1 panel, researchers will be eligible if they have not resided or carried out their main activity in the country of their host organisation for more than 3 years in the 5 years immediately prior to the relevant deadline for submission of proposals. The benefit of the proposed mobility will be assessed during evaluation in terms of benefit for the ERA.

- The application is made jointly by a researcher and a host organisation.
Applicant host organisations shall be active in research and located in a Member State or in an associated country.

- Projects shall be for a period of 12 to 24 months (full-time equivalent).

- For further details concerning these conditions you shall refer to the core text of the work programme.

More information on the page


The Embassy of Hungary in Chisinau announces the following: a Consortium consisting of three reputed European institutions: Heriot-Watt University in Scotland (HW), Vestfold University College in Norway (HiVe) and Budapest University of Technology and Economics in Hungary (BME) invites high calibre individuals for the two-year MSc course of Joint International Master in Smart Systems Integration under the European Union Erasmus Mundus Master Course (EMMC) programme. (SSI has been developed to meet the present and future needs in manpower from the increasingly industry relevant area of MicroSystems Technology (MST). These systems, such as airbag crash sensors, inkjet printer heads, lab-on-a chip systems and smart phones function through the integration of electronic processing with biological, mechanical or optical functions.)

The first cohort of selected students will begin studies in September 2013 at Heriot-Watt University. The Deadline for applications: 10 february 2013.

Students from non-European countries will be eligible for full funding (tution fees and living expenses) for this two-year Masters programme, called Joint International Master in Smart Systems Integration (SSI). (For more information see: http://mahara.eet.bme.hu.

More information on page


InterCollege, Denmark, is on behalf of Semper Avanti, Poland, looking for participants from Moldova to the training “Act It!”.

“Act it!” is an eight days long training course for young people from Denmark, Poland, Moldova and Ukraine.

The training aims to educate youth leaders who will promote Youth in Action program and be in charge of youth projects all over Europe. Among the main themes of the training are introduction to EU, international institutions, project management, project design and intercultural learning.

The training is based on the principles of non-formal learning and is strictly non-academic.

In order to participate in the training, candidates must:

  • Have a good conduct in English
  • Be able to attend all the training
  • Be highly motivated to participate in the training and in follow up activities.

There will be NO participation fee.

The training will take place in Vadul lui Voda, from September 26th to October 4th.

The application deadline is September, the 17th.

Interested candidates are invited to fill in the application form attached and send it to Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .


Burse DAAD pentru Republica Moldova pentru anul universitar 2013/2014

În atenţia persoanelor interesate: Prezentarea oficială a programului dorit se găseste în baza de date a burselor DAAD la www.daad.de. Descrierile programelor cuprinse în această brosură conţin completări, ce vin pe de o parte în întîmpinarea unor întrebări puse frecvent si conţin pe de altă parte unele informaţii specifice pentru Republica Moldova.

Broşura informativa în limbile română şi rusă poate fi accesată la adresa: www.sites.google.com/site/daadmoldova

Pentru întrebări suplimentare referitoare la bursele DAAD, la procedura de depunere a dosarelor precum si pentru informaţii cu caracter general despre desfăsurarea de activităţi de cercetare sau de studii în Germania doritorii sunt rugaţi să se adreseze:

Sophia Bellmann

Lector DAAD

Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“

Catedra Filologie Germană

Consultaţii în biroul DAAD-Alumni, sala 713:

în fiecare marţi între orele 10.00-13.00

Str. Ion Creangă 1

MD-2069 Chisinau

Tel./Fax: 00373-22-592819

E-Mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza


Visegrad University Studies Grant (VUSG)

The Visegrad University Studies Grant (VUSG) is a grant pro­gram designed for uni­ver­si­ties with the aim to pro­mote and sup­port the devel­op­ment and launch­ing of out­stand­ing uni­ver­sity courses or degree pro­grams that deal with spe­cific phe­nom­ena explic­itly related to the Visegrad Group (V4) coun­tries (Czech RepublicHungaryPoland and Slovakia). The grant is intended as a lump-sum, multiple-installment grant awarded to uni­ver­sity depart­ments, schools or fac­ul­ties, which can present the course’s/program’s thor­ough syllabus/curriculum and con­firm its planned long-term enroll­ment. The sup­ported sums depend on the scope and qual­ity of each project but are intended to be ca. €10,000 per course and €40,000 per degree program).

Any pub­lic or pri­vate uni­ver­sity in the world is eli­gi­ble for the grant. The course/program can be taught in any lan­guage. The course/program is expected to secure for each semes­ter of its enroll­ment at least two/three rel­e­vant guest lec­tur­ers from two V4 coun­tries (oth­ers than that of the applicant).

Deadline: 10 November 2012 (the results will be announced by the end of January 2013)

Annual bud­get: €280,000

The project appli­ca­tion must be filled out in English and should include the fol­low­ing attachments:

1. Professional CV(s) of the coordinator(s)

2. Course syllabus/program curriculum

3. Tentative let­ters of agree­ment from the guest lecturers

4. Confirmation about the enroll­ment of the course within given pro­gram (continuation)

5. Copy of min­is­te­r­ial accred­i­ta­tion (where applicable)

6. Copy of iden­ti­fi­ca­tion doc­u­ments of the appli­cant institution

7. Course description(s) for each course within a degree program.

Mai multă informaţie: http://visegradfund.org/grants/vusg/

 


 

Academia de Administrare Publică de pe lângă Preşedintele Republicii Kazahstan anunţă un Grant pentru studii de masterat la specialitatea «Administrare Publică».

Instruirea va fi furnizată prin intermediul Organizaţiei Internaţionale - Fundaţia Hanns Seidel (Germania).

Candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:

1) să activeze în serviciul public, cel puţin 2 ani;

2) să posede diplomă de studii superioare.

Candidaţii vor susţine următoarele examene:

1) la limba de stat sau la limba rusă (limba de predare);

2) la specialitate (administrare publică, management, economie).

Mai multă informaţie cu privire la admitere la Academia de Administrare Publică de pe lângă Preşedintele Republicii Kazahstan pentru anul de studii 2012 – 2013 este disponibilă pe pagina de internet www.pa-academy.kz.


ASSEI-B 12

ALPBACH SUMMER SCHOOL ON EUROPEAN INTEGRATION IN BELGRADE

(Belgrade, Serbia, September 13-23, 2012) for 25 students from Albania, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Macedonia, Moldova, Montenegro, Romania, Slovenia, Kosovo* and Serbia.

WHO?

For the 6th time, Club Alpbach Belgrade, in cooperation with the University of Belgrade – Institute for Philosophy and Social Theory, is organizing Alpbach Summer School on European Integration - Belgrade (ASSEI-B 12) – a comprehensive course on EU and EU integration processes.

WHAT?

The ASSEI-B project follows the model, program and the lecturers of the Alpbach Summer School on European Integration, designed and organized by the European Forum Alpbach and the Institute of International Public Law, European Law and International Relations – University of Innsbruck.

AIMS OF ASSEI-B 12?

A progress in the EU integration process means a growing need for further education in this regard in SEE region. Also, there is a need for significant improvement of the cooperation between those countries. The project perceives regional cooperation and reconciliation as a precondition for EU integration. Recognizing this, ASSEI-B is built on two pillar-ideas:

- to enhance the knowledge about history, law, socio-economic integration, policy areas and political systems of the European Union among students, graduates, postgraduates and young professionals coming from various fields such as law, economics, political sciences, technical sciences, linguistics etc.

- to encourage and initiate cooperation between youth of those societies, many of which have a history of conflicts and wars. Variety of countries participants are coming from is an asset in this project. It will be used to initiate debates and discussions on topics such as post-conflict justice, prejudices and peace building. The project should develop a network of young, prosperous people, able to bring a European and regional perspectives to their environments.

WHERE?

Alpbach Summer School on European Integration - Belgrade (ASSEI-B 12) will be organized in Serbia, Belgrade in cooperation with Institute for Philosophy and Social Theory, University of Belgrade.

WHO CAN APPLY?

We are looking for 25 candidates from all 10 countries: Albania, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Macedonia, Moldova, Montenegro, Romania, Slovenia, Kosovo and Serbia.

Participation in Summer School is opened for students/postgraduates/young professionals under the age of 35 with no limits in regard to educational background, coming from above mentioned countries.

HOW TO APPLY?

Please submit your CV and Application form (see the attached files) via email address Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza . Application deadline is July 17, 2012.

Selected candidates will be informed by July 31 and asked to confirm their participation. Please note that cancelation later than August 20 is subjected to a processing fee of 50% of the total amount of the scholarship.

Find out more about it and apply online: http://www.beoalpbach.org/

DEADLINE FOR APPLYING: July 17, 2012

SCHOLARSHIP FOR 25 PARTICIPANTS?

Club Alpbach Belgrade with the support of GIZ-Serbia (German International Cooperation in Serbia), Network of European Foundations, Hypo Alpe Adria Bank Serbia and Raiffeisen Bank Serbia, is covering costs of participation, reading materials, accommodation, meals and excursions. Visa and traveling expenses will not be reimbursed.

All the lectures are held in English by distinguished professors coming from Austria, France, Germany, USA and Serbia. Upon completion of the lectures, participants who have successfully past the written exam are awarded with certificate and 4 ECTS.

More details on specific topics, lectures and events within the school are available in the files attached or by visiting http://www.beoalpbach.org/

 


Institutul de Relaţii Internaţionale şi Ştiinţe Politice de la Universitatea din Vilnius oferă un Program de Master în Europa Centrală şi de Est în limba engleză.

 

Programul cuprinde vizite de studiu în ţările din regiune, precum şi întîlniri cu politicieni şi  experţi. Programul durează 1,5 ani, după care studenţii primesc diplomă de la Universitatea din Vilnius.

Mai multă informaţie: www.tspmi.vu.lt


The Queen Jadwiga Fund - Competition 2012/2013

Jagiellonian University in Krakow, Poland, announces a competition for The Queen Jadwiga Fund Scholarships for the academic year 2012/2013. The scholarships are dedicated to young academic staff and doctoral students of the universities in  Central and Eastern Europe. Since 2000 more than 800 scholarships were granted to recipients from 21 countries. Their stay in Krakow provides a scientific research under the tuition of the Jagiellonian professors for 1-3 months between October 2012 and June 2013.

Papers are being received till June 15th 2012 and the results will be known in July 2012.

 

Website: http://www.bi.uj.edu.pl/wlasne-fundusze-stypendialne


THE KRZYSZTOF SKUBISZEWSKI SCHOLARSHIP AND RESEARCH GRANT 2012

Krzysztof Skubiszewski was the first Polish Minister of Foreign Affairs to be appointed after Poland regained its independence; he served from 1989 to 1993
The scholarship and the research grant are open to candidates from Central Europe, the Balkans, the Baltic States, Eastern Europe, Russia, Central Asia & the Caucasus Under the patronage of the Minister of Foreign Affairs of the Republic of Poland. The scholarship holder will be given a one year internship during the 2012/2013 academic year at the University of Warsaw (or another Polish university) in the field of law, political science or contemporary history. The goal of the scholarship is to promote democracy, human rights, the rule
of law, and the respect of law in international relations. The scholarship is open to candidates who hold a master's degree or equivalent, and have successfully defended their doctoral thesis (or have other significant academic achievements) or have accomplished works of significant importance in the public interest, especially in the area of promoting democracy and the rule of law. The research grant is intended to finance a two-month visit to Poland, that will have the same purpose and will be organized in the
same way as the internship financed by the scholarship. Detailed information about the scholarship and the research grant is available at www.studium.uw.edu.pl The applications must be received no later than 10 April 2012.

Scholarship and research grant sponsored by

The Krzysztof Skubiszewski Foundation KRS 0000386551 (Poland)

Scholarship and research grant realized by
Studium Europy Wschodniej
Uniwersytetu Warszawskiego
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
Tel. +48 22 55 22 555
Fax +48 22 55 22 222
Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
www.studium.uw.edu.pl
Krzysztof Skubiszewski during a meeting with Manfred Wörner, the
Secretary-General of NATO, in Brussels on 21 March 1990.

Citeşte mai mult

Colegiul Carl Friedrich Goerdeler pentru Buna Guvernare

Pentru 20 de tineri lideri din sectorul public din Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Moldova, Rusia, Turcia şi Ucraina pentru perioada 8 - 29 Septembrie 2012, în Berlin şi Varşovia

Activaţi în sectorul public şi contribuiţi în mod activ la crearea relaţiilor

internaţionale?

Doriți să vă formaţi în continuare şi să stabiliți contacte cu europeni

entuziaşti?

Doriţi să dezvoltaţi noi idei şi concepte inovatoare pentru ca să le

implementaţi?

Colegiul Goerdeler pentru Buna Guvernare vă invită să:

- vă formaţi în cadrul unor sesiuni de instruire,

- participaţi activ la discuţiile şi atelierele de proiect,

- stabiliţi contacte în Germania şi în Europa Centrală şi de Est,

- contribuiţi la dezvoltarea bunei guvernări şi a reformelor administrative.

Programul este realizat în colaborare cu Societatea Germană de Politică Externă (DGAP). Prof. Günter Verheugen, fostul vice-preşedinte al Comisiei Europene, însoţeşte participanţii în calitate de director de Colegiu.

 

Citeşte mai mult

 


Bursa Parlamentară Internaţională (IPS) a Bundestag-ului German 2013

 

 

Doriţi să activaţi în cadrul parlamentului german?

Bundestagul German împreună cu universităţile din Berlin vă invită şi în anul 2013 să participaţi la programul Bursa Parlamentară Internaţională la Berlin. Programul va dura de la 1 martie pînă la 31 iulie 2013.

Bundestagul oferă tinerilor specialişti talentaţi din Republica Moldova posibilitatea de a cunoaşte în cadrul acestui program sistemul parlamentar german şi de a acumula exerienţă practică privind activitatea parlamentară. Toţi participanţii vor primi o bursă precum şi cazare gratuită la Berlin. Costurile de călătorie vor fi restituite.

Pentru participare la acest program pot aplica tineri şi tinere din Republica Moldova, care vor să se angajeze în ţara de origine activ pentru valorile fundamentale ale democraţiei, sînt absolvenţi ai instituţiilor superioare de învăţămînt, s-au născut după 28.02.1983 şi au cunoştinţe foarte bune de limbă germană.

Dosarele se depun la Ambasada Germană Chişinău pînă la 30 iunie 2012.

Informaţii detaliate despre procedura de aplicare şi selectare a candidaţilor precum şi despre dosar pot fi preluate de pe pagina de internet:

http://www.bundestag.de/ips

Persoana de contact din cadrul Ambasadei Germane este doamna Polina Ojog (Tel. 22 200 600, e-mail:  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ).


Open Society Foundations and University of Warwick SCHOLARSHIPS 2012-2013

 

The Educational Advising Center welcomes applications from citizens of Moldova for a one-year scholarship to undertake a Masters course at the University of Warwick. The scholarships are funded by the Open Society Foundations and the University of Warwick. They cover tuition, travel and living costs (for one person only) for up to a maximum of 12 months.

A range of courses in the fields of Gender studies, Media and Journalism, Law and Public Policy are available.

Applicants will be both nationals of and resident in

Moldova

Applicants should have outstanding academic qualifications and good English. On completion of the scholarship, scholars are expected to return to their home country to resume their studies or work there.

Further information and application forms are available from the address below. Completed applications should be returned there by no later than 31 January 2012.

Educational Advising Center

16 Puskin str.

Chisinau, MD 2012

tel:(373 22) 221172

Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

www.eac.md

 


Open Society Foundations Scholarships in European Studies 2012

Moldova Civil Service Track

The Open Society Foundations and Maastricht University (The Netherlands) invite applications for scholarships in the field of European Studies. Applicants will be able to apply for one of the three master courses offered at Maastricht University - the MA in European Studies, MA European studies on Society, Science and Technology and the MA in European Public Affairs. Candidates may apply to one or maximum two of the courses listed above, with the first choice of course clearly stated.

Scholarships at Maastricht University are offered for maximum 18 months and include 12 months of full time study on the master course and a six-month internship after the completion of the course.

The scholarships are open for members of the Civil Service of the Republic of Moldova. The scholarships are offered as part of an agreement between the Government of Moldova and the Open Society Foundations and the scholarship holders will be required to return to their positions in the Moldovan Government upon the completion of program.

The deadline for applications is 6 February 2012.

Applicants should have outstanding relevant academic qualifications and good English skills. Each scholarship covers the tuition fees at the host university and a stipend to cover living costs (for one person only) for the duration of the scholarship, visas and return air travel from the scholar's home country.

Successful applicants will be expected to attend a one-month preparatory academic writing summer school in July or August 2012. The academic program at Maastricht will start on the 1st of September 2012.

On completion of the scholarship, scholars are expected to return to their home country to resume their work in the Moldovan civil service.

More information about the Open Society Foundations Scholarships in European Studies 2012 may be obtained from this address:

Educational Advising Center
str. Puskin, 16, Chisinau, MD 2012
Tel/Fax: (373 22)221167, (373 22)221172
Contact person:
Angela Muset, Program Director

E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza '; document.write( '' ); document.write( addy_text38884 ); document.write( '<\/a>' ); //--> Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

www.eac.md

 


2012 CIVIL SERVICE AWARDS-Moldova

 

 

Deadline:  December 20, 2011

Introduction

In cooperation with the Office of the Prime Minister of Moldova and the Educational Advising Center, the Scholarship Programs of the Open Society Foundations announce the 2012 Civil Service Awards-Moldova.

These awards will support graduate study in the United States and Canada leading to Master's degrees in public policy-oriented academic fields.

The awards are open to public sector employees and are intended to benefit the following federal entities and their associated agencies in Moldova:

Ministry of Education; Ministry of Labor, Social Protection, and Family; Ministry of the Economy; Ministry of Transportation; Ministry of Agriculture; Ministry of Foreign Affairs and European Integration; and The State Chancellery and other corresponding Ministries (according to the below fields of study list).

Upon completing the degrees, grantees must return to employment at a position determined by the home government for a commitment of three years.

Background

A modern, professional and transparent public administration is essential for furthering reform and development agendas in transitioning countries of Eastern Europe.  This program is designed to meet the long-term professional development needs of mid- to top-level staff of Moldovan governmental ministries and agencies.  The fellowship targets career civil servants who demonstrate both academic and professional excellence and the potential to become leaders, decision-makers, and agents of change.

Fields of study

Education

Social Policy

Environmental Management/Policy

Agricultural Management/Policy

Public Administration/Management

Public Policy

Development Economics

Public Health

Eligibility

The Program does not discriminate on the basis of age, race, color, sex, religion, sexual orientation, or disability.  The competition is merit-based and open* to those meeting the following criteria:

  • legal resident of Moldova at the time of application;
  • work experience in the public sector for at least 18 months prior to application;
  • excellent academic record with advanced degree (minimum: Bachelor's degree);
  • demonstrated leadership potential;
  • proficient in spoken and written English or French;
  • able to participate in an intensive academic writing program in July 2012;
  • able to begin the graduate program in August or September 2012;
  • able to receive and maintain a U.S. visa or Canadian study permit;
  • clear commitment to return to Moldova to aid ongoing public sector reform;
  • willingness to accept or continue employment at a position designated by the home government for a period of up to three years, after completing the degree.

*Employees of the Open Society Foundations, the Education Advising Center, and the Moldovan government (and their immediate family members) who are directly involved in the administration of scholarships are not eligible; nor are individuals receiving other Open Society Foundations--funded support during the fellowship period.

 

Fellowship terms

The fellowship provides:

  • tuition and mandatory university fees;
  • monthly stipend for room, board, and other living expenses;
  • program-related travel;
  • accident and sickness insurance during the program;
  • funds for educational materials and professional development;
  • all costs associated with pre-academic summer program and annual conference.

The fellowship does NOT provide funding for dependent family members.

 

Selection

Competition is merit based, and selection is made on the basis of academic excellence, professional aptitude, leadership potential in the field of specialization, and proven commitment to support ongoing reform efforts at the home ministry or agency.  Selection proceeds as follows:

All applicants are required to take the ITP (unofficial) TOEFL immediately after the application deadline on a date to be determined.  Costs of the exam are covered by the program.

Preliminary selection and Testing:   Applications first are reviewed by representatives from the home ministry, the Center for International Education (CIE), and Open Society Scholarship Programs. Applicants chosen to continue in the competition as semifinalists may be required to take the official Test of English as a Foreign Language (TOEFL) and Graduate Record Exam (GRE), the costs of which are covered by the program.

Interviews and Final Selection:  Semifinalists are interviewed by a committee of representatives from the home government, Scholarship Programs, and North American universities. The interviewing panel then recommends candidates for placement based on the quality of the written application, interview evaluations, and standardized test results.

University Placement

Fellows are matched with universities according to their chosen field of study, academic record, and professional aptitude.  All decisions concerning host university placement are made by the program selection committee, which includes university admissions staff and faculty.  Finalists may not choose their host university.

Participant responsibilities

Pre-Academic Summer Program:  Grantees are required to participate in a four-week summer intensive pre-program in Istanbul, Turkey before starting study at host universities in the fall.  The program consists of classes in academic writing, as well as social science and humanities-based seminars.

Fellowship:  Immediately after the summer program, finalists must attend a pre-departure orientation (held in Istanbul).  During the second semester of studies, finalists must participate in an annual program workshop. Fellows must uphold the academic standards of the host institution and undertake full-time study for the duration of the program. Fellows will not be permitted to change their assigned host university or field of study.  Failure to maintain academic and professional standards as defined by the host university may result in dismissal from the program.  Failure to follow the laws governing foreign students in the host country will result in dismissal from the program.

Post-Fellowship: Grantees must sign a legally-binding contract with their home government, agreeing to a term of employment in a position designated by the government upon completion of the program.

Application

To request an application or more information contact:

Educational Advising Center
16 Pushkin Street
2012 Chisinau

MOLDOVA

Tel:  (+373 22) 221 172;  Fax:  (+373 22) 221 167
E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ;  Website: www.eac.md

 


PROGRAMUL DE BURSĂ LUI LANE KIRKLAND

 

Fundaţia Libertăţii Polonez-Americană precum şi Comisia Polonez-Americană Fulbright

anunţă următoarea ediţie a concursului deschis pentru candidaţii din Ukraina, Belarus, Moldova, Georgia, Armenia, Azeibardjan, Kazahstan şi Kîrgîstan pentru Lane Kirkland burse la anul universitar 2012/2013.

Programul se adresează tinerilor cu studii superioare, liderilor interesaţi în dezvoltarea democraţiei, economiei şi societăţii în ţările lor precum şi în regiune.

Programul se realizează în termen de două simestre de studii la universităţi din Polonia şi 2-4 săptămîni de stagiu profesional în instituţiile guvernamentale şi private.

Domenii:

  • Economie şi management
  • Administrare /management (de afaceri, ONG-uri, cultura, medii, sănătate)
  • Administraţia publică (inclusiv guvernarea locală)
  • Dreptul
  • Ştiinţe sociale (psihologia socială, sociologie)
  • Ştiinţe politice şi relaţii internaţionale
  • Politica de dezvoltare şi ajutor umanitar

Candidaţi:

  • În anul universitar 2012/2013 Programul lui L.Kirkland este deschis pentru cei care reprezintă următoarele comunităţi profesionale:
  • experţi, politicieni, angajaţi de guvern
  • antreprenori, manageri
  • liderii ONG-urilor, animatori culturale şi de activitate socială
  • cadre didactice
  • jurnalişti

Criterii de eligibilitate:

  • Cetăţenia şi domiciliu stabilit în una dintre ţările enumerate în anunţul (cei care au o cartă de reşedinţa permanentă în Polonia nu pot aplica pentru bursa L.Kirkland)
  • Studii superioare complete (masterat)
  • Vîrtsă de pînă la 35 de ani (în cazuri justificate de pînă la 40 de ani)
  • Cunoaşterea limbii poloneze la nivel, care va permite activarea la lecţii, scrierea lucrării ştiinţifice sau limbii engleze pentru candidaţi care au demonstrat oferta educaţională specifică în limba această (în cazul acesta se admite cunoaşterea pasivă a limbii poloneze)
  • Experienţa de lucru - minimum 2 ani

Preferinţe:

  • Candidaţii care sunt activi în comunităţile lor profesionale şi sociale
  • Candidaţii care sunt titulari de realizări semnificative
  • Candidaţii care n-au studiat în Polonia

Acte necesare:

  • Cererea completată on-line
  • Datele cu caracter personal
  • Proiectarea de aflare, motivarea participării în Programul Kirkland împreuna cu sugestii şi planuri pentru viitor (4000-6000 caractere cu spaţii)
  • Două scrisori de referinţă care prezintă realizările şi calificările candidatului şi speranţe să continuie dezvoltarea profesională cît şi socială (în limbile poloneză, rusă sau engleză) trimise în format electronic
  • copie a diplomei finisării studiilor, trimisă în format electronic

Recrutare:

Alegerea din aproximativ 50 de candidaţi în procesul de selecţie cu trei etape:

  • Etapa I evaluarea formală a propunerilor
  • Etapa II evaluarea de fond a propunerilor
  • Etapa III interviuri (planificate în perioada 16.04 - 15.05.2012)

Persoane invitate la etapa a treia vor fi notificate prin e-mail la sfîrşitul lunii martie. Informaţii despre rezultatul final al concursului vor fi trimise în luna iunie 2012.

Procedura înregistrării a candidaţiilor:

Formularul cererii este disponibil la adresa http://forms.kirkland.edu.pl.

Vă rugăm să-l completaţi în on-line.

După completarea formulalului on-line tipăriţi o pagină care confirmă depunerea cererii. Pagina semnată împreuna cu fotografia actuală ataşată trebuie să fie transmisă prin poşta la Comisia Fulbright. Scrisori de referinţă şi copii ale diplomei trebuie să fie scanate şi trimise la adresa Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Termen de depunere a cererilor pentru bursa L.Kirkland expiră la 1 martie 2012

Cererile primite după termen indicat mai sus nu vor fi luate în consideraţie

Condiţii financiare:

Bursa - 1800PLN lunar. În plus acoperirea următoarelor costuri: taxe educaţionale, cazare în Polonia, de asigurare, de călătorie spre şi de la Polonia, costul vizei, achiziţionarea materialelor didactice şi de asistenţă educaţională. Calculatoare imprumutate bursierilor pot merge în proprietatea lor numai după îndeplinirea completă a condiţiilor de Program.

Programul de burse:

  • Lansarea Programului (mijlocul lunii Septembrie 2012)
  • Curs de informare pregătitor (10 zile)
  • Lecţii la universităţi (2 semestre) în cele mai mari centre universitare poloneze : Varşovia, Cracovia, Poznan, Wroclaw, Lublin
  • Pregătirea lucrărilor de simestru şi diploma
  • Patru întîlniri de integrare ale tuturor bursierilor
  • Activităţile în domeniu animaţiilor de lider şi dezvoltării individuale
  • Un stagiu profesional (2-4 săptămîni) de obicei după terminarea programului academic
  • Ceremonia finalizăţii a Programului - acordarea diplomelor (sfîrşitul lunii iunie 2013 în Varşovia)

Patron al Programului este Lane Kirkland (1922 - 1999) conducătorul multianual al sindecatelor ameriacani (AFL-CIO), un membru al Consiliului de administraţie Fundaţiei polono-americană de Antreprenoriat. În anii 80 cu autoritate şi angajamentul său, a sprijinit „Solidaritatea" poloneză. A înţeles şi a sprijinit aspiraţiile de libertate şi democraţie ale altor naţiunilor Europene de Centru şi de Est. A primit cele mai înalte onoruri inclusiv american „Medalia Libertăţii" şi polonez „Ordinul Vulturului Alb".

Fundaţia Libertăţii Polono - Americană (PAFW) - Fondator al Programului

Fundaţia a fost infiinţată în anul 2000. Obiectivul principal al Fundaţiei este consolidarea democraţiei, societăţii civile, egalitatea şanselor pentru dezvoltarea individuală şi socială, economie de piaţă, precum şi schimbul de experienţă poloneză în domeniu transformării cu ţările din Europa Centrală şi de Est. Fundaţia finansează activitatea sa din venituri fondului, sursul al căruia este banii Fondului de Antreprenoreat Polonez-American  (PAFT). Pînă la data această PAFT a transferat la Fundaţia 250 milioane de dolari americane. Începînd cu anul 2000 Fundaţia a alocat pentru programele sale aproape de 100 milioane de dolari americane.

Programele Fundaţiei sunt administrate de diverse NGO-uri poloneze conform principiilor şi politicii elaborate de către Fundaţie. Aceste projecte se desfăţoară în următoarele domenii tematice:  educaţie, dezvoltare comunitară, cetăţean într-un stat democratic de drept, schimbarea experienţei poloneze în domeniu transformării.

Programul de burse Lane Kirkland este un proiect de termen lung, care a fost înfiinţat în anul 2000 şi administrat din 2001 de către Comisia Fulbright din Varşovia. Informaţii suplimentare cu privire la Fundaţie şi programele ei sunt disponibile prin Internet http://www.pafw.pl

 

Comisia Polono - Americană Fulbright - Administrator al Programului

Comisia Fulbright din Polonia funcţionează în temeiul unui contract semnat de către guvernele Republicii Polonia şi Statelor Unite la data de 10 martie 2008 (primul acord a fost semnat la 22 martie 1990). Program polonez Fulbright, realizat de către Comisia, este cel mai mare din Europa Centrală şi de Est, în acelaş timp devine cea mai prestigioasă oferta de schimb ştiinţific între SUA şi Polonia. În cadrul al 16 programelor de burse Comisia sprijină studiile, lucrări de cercetare, activităţi academice şi culturale, organizează schimburi de studenţi, stagiari, certători şi carde didactice din ambele ţări, realizînd astfel obiectivul principal al Programului Fulbright: posibilitatea înţelegerii reciproce şi acordul între oamenii de diferite naţiuni prin schimb de idei, cunoştinţe, abilităţi şi experienţă în cadrul schimbării culturale şi ştiinţifice. Finanţarea de bază pentru punerea în aplicare a programelor de bursă Comisiei Fulbright vine de la guvernele SUA şi Poloniei. Pe parcursul aproape 50 de ani activităţii Programului Fulbright în Polonia, mai milt de 1900 de cercetători polonezi au făcut cercetări în universităţile americane, cantitatea similară de americani a trăit în Polonia, făcînd prelegeri, continuînd cercetările sale, studiind la universităţile poloneze.


 

Burse de studii la Universitatea Central Europeana, 2012-2013

Studentii aflati in ultimul an de studiu sau absolventii care au obtinut diploma de licenta in cadrul unei institutii de invatamant superior acreditate pot beneficia de programe de masterat si doctorat pentru anul universitar 2012-2013.

Cursurile, cu predare in limba engleza, se vor tine la sediul universitatii din Budapesta pe urmatoarele domenii de interes: Economie (MA, PhD), politici si stiintele mediului (MS, PhD), studii de gen (MA, PhD), istorie (MA, PhD), politici publice (MA), relatii internationale si studii europene (MA), studii juridice (LLM, MA, SJD), matematica (MS, PhD), studii medievale (MA, PhD), nationalism (MA), filosofie (MA, PhD), stiinte politice (MA, PhD), sociologie si antropologie sociala (MA, PhD), stiințe cognitive (PhD).

Bursele de studii pot fi integrale sau partiale si depind de rezultatele procesului de selectie.

Inscrierea se va face online prin adresa http://www.ceu.hu/admissions/applypana la data de 25 ianuarie 2012 prin completarea formularului de inscriere disponibil pe pagina web a CEU: https://apply.embark.com/Grad/CEU/68. Dosarul de inscriere va mai cuprinde si doua scrisori de recomandare pentru programele de masterat si trei scrisori de recomandare pentru programele de doctorat in limba engleza, trimise de preferința electronic (via Embark) sau prin posta nu mai tarziu de 25 ianuarie 2012 data primirii; curriculum vitae si lista lucrarilor publicate (daca este cazul); versiunea electronica (scanata) a diplomei de licenta sau a adeverintei de student pentru cei in ultimul an de studii (in limba engleza); versiunea electronica (scanata) a foii matricole/Supliment la Diploma (in limba engleza); un eseu/plan de cercetare specific fiecarui departament - informatii disponibile la adresa:http://www.ceu.hu/academics/schools-departments.

Copiile dupa diploma si foaia matricola trebuie traduse in limba engleza de catre un traducator autorizat sau trebuie sa aiba avizul de traducere de la catedrele de limba engleza ale facultatilor respective.

O buna cunoastere a limbii engleze este obligatorie. Candidatii care vor trece de etapa de preselectie si nu au un certificat de limba engleza agreat de CEU (http://www.ceu.hu/admissions/requirements#language) vor sustine un test de tip TOEFL organizat de catre CRDE Cluj si Centrul Educatia 2000+ Bucuresti in data de 11 februarie 2012. In aceeasi zi se vor organiza si celelalte teste departamentale (acolo unde este cazul).

Informatii suplimentare se pot obtine de pe pagina de web a CEU:www.ceu.hu, pagina de web a CRDE: www.edrc.ro si pagina de web a CEDU:www.cedu.ro.

 


Kokkalis Fellowships 2012-Call for Applications

 

 

Master's in Public Policy, Public Administration, and Public Administration/International Development

The Kokkalis Program supports promising leaders and individuals committed to invigorating the public sector in Southeastern and East-Central Europe by providing them with fellowships for graduate study at Harvard Kennedy School.

Eligible to apply for a Kokkalis Fellowship are natives of Albania, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, the Former Yugoslav Republic of Macedonia, Greece, Hungary, Kosovo, Moldova, Montenegro, Romania, Serbia, Slovenia and Turkey, who are applying to one of the following Master's degrees at Harvard Kennedy School:

Master in Public Policy (MPP)

Master in Public Administration (MPA2)

Master in Public Administration in International Development (MPA/ID)

Master in Public Administration/Mid-Career (MC/MPA)

 

Candidates with academic and/or professional backgrounds in one of the following fields are encouraged to apply: public policy and administration, the non-profit sector, law, economics, social sciences, or related fields. Applicants should demonstrate a strong commitment to public service and the region of Southeast Europe.

Candidates must complete both the online HKS application for admission and the online Kokkalis Fellowship application.  For more information, please visit:

http://www.hks.harvard.edu/degrees/admissions/apply

http://www.hks.harvard.edu/kokkalis/educational_opportunities.html#kokkalisfellowship

The deadline for applying for the Kokkalis Fellowship is 6 January 2012. The deadline for all HKS degree program applications is 2 December 2011.

HKS deadlines are also available at:

http://www.hks.harvard.edu/degrees/admissions/apply/deadlines


Concursul  „Burse de Merit" 2011

 

Centrul de Informaţii Universitare anunţă concursul Burse de Merit - 2011 pentru cei mai buni studenţi ai ţării, organizat sub egida Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova, Consiliului Rectorilor din Republica Moldova (CRRM), cu suportul financiar al BC Moldova Agroindbank SA şi a companiei Orange Moldova.

 

Programul oferă în bază de concurs 50 de burse anuale a cîte 12000 MDL, după cum urmează:

35 burse - pentru studenţii de la ultimul an de studii (ciclul licenţă);

15 burse -  pentru studenţii masteranzi de la primul an de studii (ciclul masterat).

 

La concurs pot participa studenţi, cetăţeni şi rezidenţi ai RM, cu vîrsta limită de 30 ani, de la ultimul an de studii (cu frecvenţă la zi, ciclul licenţă - anul absolvirii 2012), inclusiv  studenţii - masteranzi de la primul an de studii (cu frecvenţă la zi), de la toate specialităţile, care îşi fac studiile la una din instituţiile de învăţămînt universitar din RM, avînd media notelor pentru toţi anii de studii nu mai mică de 9 - domeniile ştiinţelor social-umaniste, 8,5 - domeniile ştiinţelor exacte, tehnice şi medico-biologice şi 8 în cazul studenţilor cu dizabilităţi şi/sau orfani.

Studenţii care beneficiază de alte burse pentru anul de studii 2011-2012, decît cele oferite de către instituţiile de învăţămînt universitar,  nu sunt eligibili concursului BM 2011.

Participanţii la concurs vor prezenta formularul de înscriere la program şi declaraţia pe proprie răspundere (formularul poate fi ridicat la sediul Centrului de Informaţii Universitare sau accesat de pe pagina www.eac.md), inclusiv următoarele acte:

  • Curriculum Vitae
  • Certificat/sau adeverinţă - care confirmă înmatricularea în ultimul an de studii (cu frecvenţă la zi, cu referinţă la studenţi), şi în primul an de studii (cu frecvenţă la zi, cu referinţă la studenţi masteranzi);
  • Studenţi - certificat academic vizat de către decanatul facultăţii cu indicarea notei medii pentru fiecare semestru, inclusiv rezultatele din sesiunile de iarnă -vară 2011 şi nota medie generală pentru întreaga perioadă de studii;
  • Masteranzi - diploma de licenţă, inclusiv suplimentul la diplomă - în original şi copii de pe acestea;
  • O scrisoare de recomandare din partea unui cadru didactic care cunoaşte activitatea studentului. Scrisoarea va fi semnată, autentificată de către serviciul personal din cadrul universităţii, şi anexată la dosar.
  • Copiile materialelor - pentru întreaga perioadă de studii (ciclu licenţă sau masterat) ce confirmă participarea la conferinţe şi seminare ştiinţifice, concursuri sau olimpiade studenţeşti etc. (cele mai relevante pe perioada dată).
  • Lista articolelor ştiinţifice - pentru perioada de studii universitare, cu datele bibliografice complete. Publicarea articolelor va fi confirmată prin copii xerox a primei pagini de articol, a copertei şi cuprinsului tipăriturii care a inserat materialul participantului.
  • Un plic (format A4) cu timbru, şi cu adresa de la domiciliu a candidatului.
  • Copie de pe buletinul de identitate inclusiv de pe fişa de însoţire
  • În cazul studenţilor cu dizabilitati/orfani se vor anexa acte doveditoare, eliberate de către instanţele împuternicite

Actele mai sus menţionate vor fi prezentate pentru concurs într-un plic transparent (folie), formatul A4.

Dosarele incomplete nu vor fi examinate.

Dosarele nu se restituie.

Dosarele admise pentru concurs vor fi examinate de către Consiliul de Experţi independenţi şi Consiliul Donatorilor.

Rezultatele concursului sunt definitive şi nu pot fi supuse contestării.

 

ATENŢIE!!!

Concursul constă din 2 etape de selecţie a candidaţilor, în baza dosarelor depuse şi interviul într-o limbă străină.

Data limită de prezentare a dosarelor este 3 noiembrie 2011, ora 17:00.

Dosare prezentate după data limită nu vor fi examinate.

Doar candidaţii selectaţi, vor fi invitaţi pentru interviu.

Rezultatele concursului vor fi cunoscute la data de 8 decembrie 2011.

Dosarele complete vor fi depuse la sediul Centrului de Informaţii Universitare, str. Puşkin 16, tel: 221167; 221172, www.eac.md (Burse de Merit, Formular)

Sponsori: BC  „Moldova Agroindbank" SA şi compania Orange Moldova.

 

Parteneri media: Compania Teleradio Moldova, Săptămîna, Jurnal de Chişinău, Timpul, Info-Prim Neo.

 

Parteneri: Agenţia de publicitate „Kim Art", Asociaţia Naţională a Tinerilor Istorici din RM

 


Research Fellowships at the College of Europe campus, Natolin (Warsaw)

The College of Europe, Natolin Campus (Warsaw) is seeking applications for the position of two 6 months Post-Doctoral Research Fellowships with a starting date of January 2012. The post will be created within the framework of the "EP-Geremek European Civilization Chair" founded by the European Parliament in honour of the late Professor Bronisław Geremek.

We are looking for graduates with:

  • doctorate, preferably in History,
  • demonstrated interest in the field of recent European history with a special focus on "Europe in

the 20th century: from division to reunification",

  • proven track record of research in the area of recent European history,
  • very good command of English and French.

Tasks include:

  • undertaking research activities conducting to a high level scientific publications,
  • contributing to the activities of the EP-Geremek European Civilization Chair,
  • providing academic support for students undertaking Master Thesis related to recent European history and European civilization.

The College offers:

  • excellent academic setting,
  • six month contract under Polish law,
  • international working environment.

The candidates will have to prepare a research project of maximum 5 pagesrelated to recent European history, with a special focus on Europe in the 20th century.

E-mail applications in English, comprising a detailed curriculum vitae and a letter of motivation, should be submitted by 31 October 2011 via e-mail to: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

 


Guvernul Statelor Unite ale Americii anunţă Programul de burse pentru studii post-universitare Edmund S. Muskie (Muskie) pentru anul 2012. Termenul-limită de depunere a documentelor este 2 noiembrie a.c.

 

Programul oferă absolvenţilor instituţiilor de învăţămînt superior şi profesioniştilor din Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Kazahstan, Kirghizstan, Republica Moldova, Federaţia Rusă, Tadjikistan, Turkmenistan, Ucraina şi Uzbekistan posibilitatea de a face studii de masterat în SUA timp de un an (cu sau fără obţinerea diplomei de masterat) sau doi ani (cu obţinerea diplomei de masterat).

Toţi finaliştii programului îşi vor face studiile la secţia de zi timp de un an sau doi ani , cerîndu-li-se să creeze şi implementeze un proiect ce ţine de interesele lor profesionale în folosul comunităţii locale. Finaliştii urmează să efectueze de asemenea un stagiu profesional în timpul vacanţei de vară de la sfîrşitului primului an academic, precum şi un proiect de schimb virtual dintre cetăţenii americani şi cei din propria ţară.

Programul oferă asistenţă în depunerea documentelor pentru viza J-1, bilet de avion tur-retur din ţara de reşedinţă a finalistului din Eurasia la instituţia-gazdă americană, achitarea plăţii şi taxelor obligatorii pentru studii, asigurare medicală parţială, bursă lunară, stipendiu limitat pentru procurarea cărţilor şi diverse oportunităţi de creştere profesională şi colaborare cu absolvenţii programului.

Programul Muskie oferă posibilitatea de a obţine studii la nivel de masterat în domeniile: administrare în afaceri, economie, drept, administrare publică, politici publice, educaţie, managementul mediului, relaţii internaţionale, biblioteconomie şi ştiinţe informaţionale, jurnalism şi ştiinţe ale comunicării, sănătate publică.

Formularele de participare pentru Programul de burse pentru studii post-universitare Edmund S. Muskie pot fi obţinute şi urmează a fi depuse la Filiala din Republica Moldova a Consiliului pentru Cercetări şi Schimburi Internaţionale "IREX".

 

IREX/Moldova
bd. Ştefan cel Mare 202,
Chişinău, MD-2004
tel./fax: (0 22) 23 32 31, 59 36 12
e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza


Programul Muskie a fost lansat în 1992 de Congresul SUA pentru a încuraja dezvoltarea democratică şi economică în Eurasia. Este un program al Biroului Educaţie şi Cultură al Departamentului de Stat, SUA, administrat de IREX (Consiliul pentru Cercetări şi Schimburi Internaţionale).


Doctoral Fellowships in Law, Economics, and Psychology at IMPRS, Germany

September 21, 2011

Doctoral Fellowships in Law, Economics, and Psychology at The International Max Planck Research School on Adapting Behavior in a Fundamentally Uncertain

Study Subject(s):Law, Economics, and Psychology
Course Level:Doctoral
Scholarship Provider: Max Planck Institute
Scholarship can be taken at: Germany

Eligibility:
Applicants are required to hold a Diploma, a Masters Degree or a State Exam with honors in one of the above mentioned disciplines or an equivalent degree in a related discipline.

Scholarship Open for International Students: Yes

Scholarship Description: The IMPRS Uncertainty combines approaches from Economics, Law and Psychology to explain human decisions under uncertainty more effectively and to better design institutional responses. The Uncertainty-School is jointly hosted by the Max Planck Institutes of Economics in Jena, for Human Development in Berlin, for Research on Collective Goods in Bonn, and the Department of Social Psychology and the School of Economics and Business Administration of the Friedrich- Schiller-University Jena. International Partners are the Program in Cognitive Science and the Workshop in Political Theory and Policy Analysis at Indiana University, Bloomington, the Interdepartmental Centre for Research Training in Economics and Management (CIFREM) at the University of Trento, and the Center for Rationality at the Hebrew University, Jerusalem. Associated Partner is the University of Bonn, „Rechts- und Staatswissenschaftliche Fakultät, Fachbereich Rechtswissenschaften".

The Curriculum of the IMPRS-Uncertainty has three pillars: a four-week summer school, an annual Thesis and Topics Workshop, and local training. Additionally scholars are encouraged to spend a term at a cooperating international institution.

Both, the Max Planck Society and the Friedrich Schiller University are committed to improve the opportunities for women in the sciences and particularly encourage them to apply.

How to Apply: Online

Scholarship Application Deadline: October 31st, 2011

Read more: Doctoral Fellowships in Law, Economics, and Psychology at IMPRS, Germany : College Scholarships, PhD Scholarships, Postdoctoral, Graduate International Scholarships Fellowships

http://scholarship-positions.com/doctoral-fellowships-in-law-economics-and-psychology-at-imprs-germany/2011/09/21/

 


Call for Papers

Converging and Conflicting Trends in the

Public Administration of the US, Europe, and Germany

Hosted by the German Research Institute for Public Administration (GRIP) Speyer,

Germany and the School of Public and Environmental Affairs (SPEA) of Indiana University,

USA to be held at The German University of Administrative Sciences (DHV) Speyer,

Germany, 19-20 July 2012.

 

Conference Theme Public administrations in the US and Europe are facing extraordinary domestic problems (e.g. unemployment, unaffordable social security and public health systems, crumbling infrastructures) and severe global challenges (e.g. international terrorism, financial crises, ecological degradation and climate change). There are three trends in the ways that public administrations are trying to cope with these problems: privatization of public tasks and services, increasingly detailed government regulation of markets and social activities, and adherence to the status quo.
In order to promote research and discussion regarding these trends and the future of public administration the GRIP and SPEA invite proposals for papers falling into the following general themes:

1. Administrative Theory and State Paradigms

2. Multi-level Governance

3. Market and the Regulatory State

4. Society and the Regulatory State

5. Non-profit and Civic Engagement, Participation

6. Administrative Modernization and Performance Management

7. Human Resource Management and Ethics Management

8. New Administrative Tasks.

The conference will consist of multiple concurrently running panels.

There will also be two keynote addresses and an expert roundtable discussion as well as several social gatherings. It is planned to publish selected papers from the conference in a special journal issue or edited volume. Free accommodation will be provided for conference participants presenting a paper. Submitting a Proposal We invite all proposals fitting generally into any of the above themes. The preferred theme should be indicated in the proposal and in the subject line of the submission email. The research may be of either a theoretical or empirical nature. We particularly welcome comparative approaches including comparisons of Europe and/or the US with other countries/regions or discussions of European and/or American policy towards other countries/regions.

Proposals up to 600 words in length should be sent by 30 November 2011 to Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

For any questions please feel free to contact: Prof. Eberhard Bohne at GRIP ( Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ) or Prof. Sergio Fernandez at SPEA ( Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ).

Notification of acceptance will be made by 31 January 2012.

Final papers are to be submitted by 01 June 2012.

For further information and updates see: http://www.foev-speyer.de/spea

 


The 20th NISPAcee Annual Conference 2012

 

"Public Administration East and West: Twenty Years of Development"

May 23 -26, 2012, Ohrid, Republic of Macedonia (FYROM)

 

- DEADLINE for applications: October 15, 2011

The event is organised in cooperation with the University "St.Kliment Ohridski", Bitola, Republic of Macedonia (FYROM)

Paper proposals are invited on the Main Conference Theme, for the General Session, or on the themes of the various Working Groups, which are announced for the conference:

Main Conference Theme General Session Working Groups:

1. Working Group on Local Government

2. Working Group on e-Government

3. Working Group on the Civil Service

4. Working Group on PA Reform

5. Working Group on Internationalisation and Networking of Public Administration Studies and Civil Servants' Training Systems

6. Working Group on Fiscal Policy

7. Working Group on Public Policy Analysis Development Issues

8. Working Group on Public Administration Education

9. Working Group on Administration and Management of Internal Security Agencies

The Calls for Papers and the Online application link are available on the conference page: www.nispa.org/conference2012

Applicants should complete an application form on the NISPAcee web (all in English) and input an abstract of a paper (maximum two pages - 3600 characters and attach the actual CV file (maximum 2MB).

DEADLINE for applications: October 15, 2011 http://www.nispa.sk/_portal/user_reg_paper_prenote20.php

Online registration for the event will be available from December 2011.

NISPAcee Conference Contacts Inquiries should be addressed to:

 


Programul de burse doctorale şi postdoctorale

 

„Eugen Ionescu"

Programul de burse doctorale şi postdoctorale „Eugen Ionescu" al Agenţiei Universitare a Francofoniei (AUF) se adresează doctoranzilor şi cercetătorilor din statele membre ale Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei (OIF). Din perspectiva MAE, au prioritate candidaturile care provin din Europa Centrală şi de Est.

Durata unei burse este de la 3 la 6 luni, începând cu data de 1 februarie 2012, în funcţie de amploarea proiectului de cercetare.

Menţionăm că bursele sunt acordate de România, prin Ministerul Afacerilor Externe şi gestionate de AUF.

Ministerul Afacerilor Externe nu primeşte direct dosare de candidatură.

Pe data de 28 iunie 2011, a fost lansat apelul la candidaturi pentru aceste burse, pentru anul universitar 2011-2012, data limită pentru depunerea dosarelor de candidatură fiind 28 octombrie 2011.

Procedura de depunere a candidaturilor este următoarea:

  • Fiecare candidat trebuie să contacteze una dintre cele 22 de universităţi româneşti (anexa) şi, odată acceptat de către aceasta, să îşi depună dosarul de candidatură la biroul regional AUF de care aparţine universitatea sa de origine.
  • Toate dosarele de candidatură sunt transmise de către birourile regionale ale AUF la Biroul Regional pentru Europa Centrală şi Orientală al AUF, cu sediul la Bucureşti.
  • Are loc selecţia dosarelor pe criterii ştiinţifice, realizată de o Comisie Regională de Experţi.
  • Are loc selecţia finală a dosarelor, realizată de o comisie mixtă în care Ministerul Afacerilor Externe are putere de decizie, ţinând cont de interesele şi priorităţile de politică externă ale ţării noastre.
  • Se publică rezultatul procedurii şi numele bursierilor selecţionaţi.

Anexat sunt următoarele documente:

Aceste documente precum şi informaţii suplimentare pot fi găsite la adresa: http://www.auf.org/regions/europe-centrale-orientale/appels-d-offres/bourses-de-recherche-doctorale-et-de-post-doctorat-eugen-ionescu-appel-international-a-candidatures-6081.html

 


Referințe utile:

www.daad.de/entwicklung

www.eac.md

http://www.edu.md/?MenuItem=5&SubMenu0=2

http://www.campusfrance.org/fr

http://moldova.usembassy.gov/programs-and-grants.html

http://www.icr.ro/bucuresti/burse-si-rezidente/burse-pentru-traducatori-profesionisti.html

http://eacea.ec.europa.eu/erasmus_mundus/funding/2011/call_eacea_41_10_en.php

http://www.emtccm.org/application-form-erasmus-mundus-scholarships-eu-students.

http://www.isiwebofknowledge.com/

http://www.au.dk/summeruniversity

http://www.mapping-he.eu/

http://www.masteretudeeuropeenne.eu/

http://www.ens-lyon.fr/

http://espais.ua.es/mostrari/

http://www.univ-tours.fr/19327033/0/fiche___pagelibre/&RH=1179842228246

http://www.tue.nl/masterprograms

http://www.forskningsradet.no/en/Funding/ISMOBIL/1253955432506